Close

Gør en forskel i dit liv som cykelrytter


Interesseret? Få mere at vide!

START HER

TRÆNINGSPROGRAMMER

CYKELTRÆNING OG TRÆNINGSVEJLEDNING

Med et træningsprogram fra TRÆNING.dk kan du gøre en forskel i dit liv som cykleentusiast. Få struktur i din træningsplan og følg din formudvikling.

Din målsætning kan være sportslige ambitioner, bedre helbred og/eller vægtkontrol. Jeg tilrettelægger en individuel træningsplan på baggrund af din træningserfaring samt den tid, du vil afsætte til træning. En træningsplan fra TRÆNING.dk indeholder en nøje beskrivelse af den enkelte træningsdag med intensitet, intervaller og øvelser. Har du et sæsonmål (motionsløb, eller andet), som ligger et par måneder eller længere ude i fremtiden, er dette dit perfekte værktøj!

Du kan tillige få en alsidig kostplan, som sikrer energi nok til træning og samtidig opfylder kroppens ernærings behov samt din vægtplan. Du får madopskrifter til alle dagens måltider energiberegnet i henhold til dit almene aktivitetsniveau og dine sportslige aktiviteter. Dit kalorieindtag reguleres løbende efterhånden som din vægt og træningsintensitet ændres. Madopskrifterne kan tilpasses eventuelle fødevarepræferencer, allergier, måltider pr dag, økonomisk budget, tidsmæssig prioritering, m.m.
Hvis vægtkontrol er en del af din træningsplan, bliver du godt kørende på TRÆNING.dk

I vores fælles online træningsværktøj leveres træningsprogrammer og madopskrifter. Her kan du løbende registrere din vægt og formudvikling, og vi evaluerer resultaterne og planlægge den næste periode i dit cykleliv.

___________________________________________________________________
CYKELTRÆNING, TRÆNINGSVEJLEDNING - OG VÆGTTAB

Er du ny som cykelmotionist, og har du ændring af din livsstil i en sundere og mere aktiv retning som overordnet målsætning, så får du et godt afsæt med cykeltræning og vægtkontrol.

Vægttab handler i høj grad om at reducere energiindtaget i forhold til energiforbruget. Det giver god mening at kombinere vægtkontrol med cykeltræning som fysisk aktivitet. Cykeltræning vil bidrage med relativ høj energiomsætning og vil samtidig forbedre kondition og helbred. Tillige er cykling en motionsform, som ikke er så belastende for led og muskler.

At have energi nok til at træne og samtidig opretholde en overordnet negativ energibalance forudsætter god indsigt og planlægning. På baggrund af dine personlige målinger tilpasser vi løbende energibehov og energifordeling i madopskrifterne i henhold til din vægtplan og målsætning.

TRÆNING.dk tilbyder et forløb med personligt tilpasset kostplan og træningsplan, hvor jeg vil følge dig og din udvikling. På baggrund af dine fremskridt kan vi sammen tage hånd om de næste reguleringer og tilpasning af din træningsplan.

Er du helt ny med cykeltræning og føler dig fremmed, akavet og har svært ved det tekniske, er jeg der til at holde motivation og kvalitet i processen.

___________________________________________________________________
CYKELTRÆNING – SÆRLIGE FOKUSOMRÅDER

Har du lyst til at få udviklet dine færdigheder på cyklen eller særlige kompetencer i forhold til din træning, kan vi aftale særskilte forløb –Sportscoaching.

  • Uddybende planlægning af din cykeltræning.
  • Vejledning og inspiration til afvekslende træningsøvelser.
  • Træning af cykleteknik: Sving, brems, kadence, gear, m.m.
  • Bikefit –indstilling af din cykel.
  • Kost- og ernæringsvejledning.
  • Cykel reparation.
  • Se også arrangementer med kurser og foredrag…

Sportscoaching aftales særskilt.